All Categories
Featured
Table of Contents
Om te voorkomen dat je later voor verrassingen komt te staan, is het handig om dit al in kaart te brengen tijdens het doelgroeponderzoek. Daarnaast is het belangrijk om de eventuele dieetwensen van de gasten te verzamelen en af te stemmen met de locatie. opleiding decor en standenbouw. Zo kunnen zij vroegtijdig voor alternatieven zorgen
Daarom is goede communicatie essentieel voor een succesvol evenement. Vier tot zes maanden voorafgaand aan het event is het tijd voor de eerste communicatie-uiting: de save the date. Zodra de locatie en datum vaststaan, verstuur je een save the date zodat de genodigden de datum vast vrij kunnen houden. Drie tot vier maanden van tevoren kan vervolgens de echte communicatie beginnen.
Ga aan de slag met de eventhuisstijl, uitnodigingsmails, registratiepagina op de website, social media berichten en nieuwsbrieven - Popup wand. Een maand voor aanvang is het belangrijk om een reminder te versturen (zipper beurswand). Zo zit je weer fris in het geheugen van de gasten die gaan komen en geef je de late beslissers nogmaals de kans om zich aan te melden
Zo dring je het aantal no shows terug. Ook bij de eventcommunicatie moet je weer goed naar de doelgroep kijken (flexibele beurswand). Ga je social media, nieuwsbrieven, een eventwebsite, offline reclame of toch iets anders inzetten? Dit hangt allemaal af van waar jouw doelgroep zich bevindt en actief is. Waar het adverteren in een vakblad voor de ene doelgroep wel werkt, kan het zijn dat voor een andere doelgroep LinkedIn het antwoord is
Om jouw communicatie in goede banen te leiden, is het handig om met een gericht plan aan de slag te gaan. Een contentkalender is het ideale middel om hiervoor te gebruiken. Hierin houd je bij welke content waar en wanneer geplaatst of verstuurd gaat worden. Door van tevoren over de content na te denken en dit in te plannen, ben je goed voorbereid en heb je een stok achter de deur om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Zo weet je ook of je gedurende het evenement content moet verzamelen om later te plaatsen - Modulaire stand. Heb je geen idee waar je moet beginnen met het maken van een contentkalender? Wij hebben een handig Excel template gemaakt waar je meteen mee aan de slag kunt! Het draaiboek is voor elke eventorganisator onmisbaar, want het draaiboek is het belangrijkste communicatiestuk voor alle betrokkenen bij jouw evenement
Het is dus belangrijk dat een draaiboek overzichtelijk en begrijpelijk is voor iedereen die er mee om moet gaan - beurswand zipper. Wij adviseren om drie verschillende draaiboeken te maken: een voor de opbouw, een voor het evenement zelf en een voor de afbouw. In het draaiboek komen alle activiteiten te staan die in de uitvoeringsfase moeten worden verricht
Hierna volgt het programma waarin aangegeven wordt wat, wanneer, door wie en waar moet worden uitgevoerd. Plan in ieder geval een week voorafgaand aan het evenement een afspraak in met de locatie en belangrijke betrokkenen om het draaiboek te bespreken - beurswand met led. Het doel van deze bespreking is om ervoor te zorgen dat alles voor iedereen duidelijk is en eventuele feedback nog verwerkt kan worden
Je kunt het template hier downloaden. Na een lange voorbereidingsperiode is het dan eindelijk zover: de dag van het evenement is aangebroken. Je bent goed voorbereid op deze dag, maar er is niets zo fijn om zelf nog even alles na te lopen voordat de gasten arriveren. Geloof ons wanneer we zeggen dat het je rust zal brengen! Zorg daarom dat je ruim op tijd aanwezig bent op de evenementenlocatie.
Denk bijvoorbeeld aan getoonde content op schermen, opstellingen in de subzalen en aanwezigheid van parkeerbegeleiding en beveiliging. Samen met je team en de contactpersoon van de locatie loop je in de ochtend de dag nogmaals door - job standenbouw. Houd het draaiboek gedurende de dag bij de hand zodat je snel kunt schakelen
Ook tijdens je event kun je hier veel mee bereiken. Creëer bijvoorbeeld reuring rondom jouw event door gasten te stimuleren om over jouw event te praten op social media. Je kunt hiervoor onder andere een social media wall inzetten, een eventhashtag kiezen of onderdelen van je event livestreamen. Een ander element wat echt niet mag ontbreken tijdens je event is branding.
Goede branding draagt niet alleen bij aan de herkenbaarheid, maar ook aan de gehele beleving van de gasten. opvouwbare beurswand. In de voorbereiding van het event is het dus belangrijk om een huisstijl vast te stellen. Dit kan een totaal nieuwe stijl zijn of jullie bestaande huisstijl met een speciale twist voor dit event
We vertellen je in deze blog waarom herkenbaarheid en merkconsistentie een belangrijk onderdeel is voor jouw evenement en hoe je dit toepast. Na afloop van het event is het belangrijk om terug te blikken op het verloop van de dag. Kijk naar wat wel en niet goed verliep en bespreek met het team hoe bepaalde situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Een ander onderdeel van de evaluatie is het verzamelen van feedback van gasten. Eén à twee weken na het evenement kun je de gasten via e-mail een feedbackformulier sturen (zipper beurswand). Zo hoor je de ervaringen van de gasten en kun je dit gebruiken om een volgende keer nóg beter aan hun wensen te voldoen
Een goede opvolging na het evenement is namelijk essentieel om deelnemers terug te laten keren naar je volgende event. Zo kun je bijvoorbeeld je deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid met een e-mail of een kaartje via de post. Maar ook het delen van een aftermovie of gefilmde presentaties is een goede manier om je deelnemers warm te houden tot het volgende event.
Meer over het opvolgen van je deelnemers vind je terug in (standenbouw brugge)onze blog. Rollup banner. (beurswand pop-up magnetic)
Het beursseizoen is dé gelegenheid om je product in de schijnwerpers te zetten. Je beursstand is je visitekaartje. beurswand prijs. Maar een beurs organiseren is geen makkelijke opgave. Er moeten duizend-en-één dingen geregeld worden voor je beursstand. Denk aan eenvoudige taken zoals maaltijden, maar ook de meer tijdrovende dingen: je doelstellingen bepalen en een draaiboek opstellen
Stel per beursdag een draaiboek op. Zorg voor transport van je beursmaterialen van en naar de beurs. Leg een follow-up plan klaar voor de beurscontacten. Denk na over: De ruimte: hoeveel m2 heb je nodig? Eten en drinken: hongerige bezoekers zijn ontevreden bezoekers. De indeling: hoe komt je bedrijf het beste uit de verf? Heb je voldoende collega’s? Huur anders extern personeel in.
Niemand kan de hele dag staan. Zorg voor herkenbare medewerkers en regel naambadges. Zorg voor maaltijden: op een lege maag kun je niet werken. Organiseer een beursactie en scoor extra aandacht! Download hier onze complete checklist! Opvallen op een beurs vol concurrenten? Blaas ze omver met een fantastische presentatie. standenbouw roeselare. Zorg er allereerst voor dat je beursmateriaal in orde is
Bevestig een banier aan de wand of val op tussen de menigte met je eigen stoepbord. Allemaal in jouw huisstijl, zodat je bezoekers je herkennen. Als de beursgangers de deur uitlopen wil je natuurlijk dat ze je onthouden. Deel goodiebags uit. Vul de goodiebag met beurs gadgets, passend bij je doelgroep.
Vooral items die je in het dagelijks (kantoor-)leven veel gebruikt zijn een aanrader: als je bijvoorbeeld elke dag een pen gebruikt met jouw merk erop, blijft je naam wel plakken - beurswand maken. Voorzie de goodies van je logo, en je maakt het je potentiële klanten moeilijk je nog te vergeten!
Om gebruik te kunnen maken van de checklist vragen wij u in te loggen. Dit zodat u de ingevoerde gegevens op een later moment kunt bewerken en uw werk kunt delen met collega's. Met vriendelijke groet, Team.
In de dynamische wereld van beurzen en evenementen, zijn beursstands niet alleen een fysieke ruimte, maar een belangrijk instrument in de kunst van netwerken en leadgeneratie. Hoe val je op op een beurs?. We begrijpen dat een goed ontworpen beurswand de sleutel kan zijn tot het maximaliseren van uw netwerkmogelijkheden en het genereren van waardevolle leads. Laten we eens duiken in de
26 juli 2023 Wil je graag een ? Dat vereist planning en voorbereiding. In deze blog lees je alle belangrijke stappen en tips om een succesvolle beurs te organiseren - Popup wand. Lees hieronder verder voor meer informatie. Bepaal het beursdoel voorafgaand aan het evenement - Wat is het verschil tussen een curator en een tentoonstellingsontwerper?. Wat willen jouw standhouders bereiken en wat trekt bezoekers naar jouw evenement? Komen ze om te netwerken, nieuwe producten te ontdekken, te leren of specifieke stands te bezoeken? Analyseer de behoeften van jouw doelgroepen en neem deze mee in het ontwerp van de beurs
Denk vooraf na over hoe je jouw doelgroepen en standhouders kunt voorzien in hun behoeften. Een van de eerste prioriteiten bij het organiseren van de beurs is het vaststellen van de locatie en de datum. Zorg ervoor dat de gekozen datum ver genoeg in de toekomst ligt en communiceer deze ruim op tijd, zodat genodigden de beurs kunnen inplannen.
Het selecteren van de juiste locatie is een cruciale, zij het uitdagende taak - plus standenbouw. De locatie moet goed aansluiten bij de doelgroep, de omvang van de beurs en de gewenste uitstraling of doelstellingen. Maak een lijst van potentiële locaties en bezoek ze allemaal om weloverwogen keuzes te kunnen maken. Begin met het opstellen van een globale schatting om het budget te bepalen
Indien de offertes de schatting overstijgen, zal het budget moeten worden aangepast. Als dit niet mogelijk is, zullen er andere keuzes moeten worden gemaakt. Diverse kosten komen vaak voor bij het organiseren van een beurs, zoals de locatiehuur, elektriciteit en verlichting, de kosten voor sprekers en ander entertainment, de huur van beursstands en beurswanden.
Om ervoor te zorgen dat alles goed loopt, is het belangrijk om een betrouwbaar team samen te stellen dat effectief kan samenwerken tijdens de voorbereiding en op de dag zelf. standenbouw mechelen. Een goed georganiseerd evenement vereist een duidelijk draaiboek waarin alle belangrijke informatie wordt gedeeld. Het ideale team voor dit evenement bestaat uit diverse mensen die elkaar goed aanvullen en effectief samenwerken
Door alle taken goed te verdelen, kun je ervan uitgaan dat het een succesvolle en georganiseerde dag wordt. Manieren om je doelgroep te bereiken bij het organiseren van een beurs: Website Social media E-mailmarketing Adverteren Samenwerkingen Persberichten Promotiemateriaal (flyers, posters en banners op relevante locaties) Influencers (samenwerken met invloedrijke mensen die je doelgroep aanspreken) Wanneer je een beurs organiseert heb je natuurlijk de lekkerste gerechten nodig, ander is de beurs niet compleet! Eten en drinken moeten serveren aan alle gasten kun je natuurlijk niet zelf doen.
Daarom raden we je aan om een cateringbedrijf in te schakelen. Bij het organiseren van een straatfeest hoef je je dan geen zorgen te maken over de verzorging van je gasten. Wil je de catering van je straatfeest laten verzorgen op een gewenste locatie? Runderkamp is jouw cateraar op locaties door heel Nederland.
Bij vragen over de mogelijkheden kun je uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen - Wat doe je op de beurs?. Wij verzorgen graag de catering van jouw beurs
Zo niet, geen zorgen! Beurzen en conferenties kunnen nog steeds ongelooflijk waardevolle gelegenheden zijn om nieuwe zakenrelaties te ontmoeten zonder stand. 👍De plannen, de tijd, het budget en de logistiek kunnen echter sterk verschillen, omdat exposeren een aanzienlijk grotere investering van deze dingen vergt. Bepaal een budget en de grootte van je stand.
🤔Probeer indien mogelijk je plek op de showroomvloer al te reserveren en ga strategisch te werk: in de buurt van toegangsdeuren of op plaatsen met veel voetgangers zijn ideale plekken om een stand te hebben - standenbouw deinze. Begin met het ontwerpen van het standconcept (het kan ideaal zijn om voor dit deel professionals in te huren - er zijn verschillende evenementen- en logistieke bureaus die zich specifiek op beurzen richten).Denk na over spannende lanceringen of nieuws dat je wilt aankondigen voor of tijdens het evenement en begin met het opstellen van een plan om buzz en interesse te genereren
🗣 Zorg ervoor dat het ontwerp van je stand al klaar is - het is zelfs beter als het al klaar is! Als er meerdere mensen van je bedrijf meedoen aan het evenement, zorg er dan voor dat ze geregistreerd zijn - beurswand vergeleken (tickets zijn meestal veel goedkoper als je ze ruim van tevoren koopt)
Table of Contents
Latest Posts
Standenbouw Brussel
Flexibele Beurswand
More
Latest Posts
Standenbouw Brussel
Flexibele Beurswand